Związek Zawodowy
Dyżurnych Ruchu PKP
![]() |
42 - 600 Tarnowskie Góry ul. Oświęcimska 3
( PKP/ FAX (719) 13-50 TEL/FAX (032) 7191350
********************************************************************************
MKR ZZDR PKP 46/J/2009
Tarnowskie
Góry 15.09.2009r.
SEKTOR INFRASTRUKTURY
ZZDR PKP
03-734 WARSZAWA
ul. WILEŃSKA 2-4
W odpowiedzi
na pismo SI ZZDR PKP 85/09/09 z dnia 08.09.2009r. Międzyzakładowa Komisja
Rejonowa Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP przy Zakładzie Linii Kolejowych
w Tarnowskich Górach informuje, iż
zapoznała się z pismem przewodnim oraz projektem Regulaminu
Organizacyjnego PKP PLK S.A.
Po
lekturze w/w dokumentów należy stwierdzić, iż:
1.
Nie ma
możliwości merytorycznego odniesienia się do wzmiankowanych dokumentów,
ponieważ są niekompletne. Brak w nich najważniejszego załącznika, do którego
dokument się odnosi, jakim jest mapka z podziałem i granicami nowych zakładów.
2.
Jako
pracownicy z wieloletnim stażem przeżyliśmy już parę reorganizacji i nigdy,
powtarzamy nigdy nie przynosiły one pożądanych efektów, a często tylko
pogarszały zarządzanie firmą.
3.
W
obecnej sytuacji kryzysu gospodarczego, kiedy to na każdym kroku słyszymy, że
PLK ma kłopoty finansowe i nie stać ją na nic, a pracownicy nie mogą liczyć
nawet na najskromniejszą podwyżkę swych niskich pensji, wydawanie kilkunastu
czy kilkudziesięciu milionów złotych na reorganizację, która nie wniesie żadnej
nowej jakości, jest po prostu bezsensowne i niemoralne.
4.
Należałoby
też się zastanowić nad wiarygodnością Pana Prezesa, który zapowiedział, że na
początku tego roku zlikwiduje oddziały regionalne, (na co była zgoda związków
zawodowych), a później po konsultacji z czynnikiem społecznym przyjrzy się
strukturze organizacyjnej zakładów. Natomiast prawda jest taka, że oddziały
istnieją do tej pory, a likwiduje się zakłady. Takie zmiany powinny być
przeprowadzane na zasadzie zaufania, a przy braku wiarygodności Pana Prezesa
jest to niemożliwe.
5.
Przy
opracowywaniu takiego dokumentu powinny być brane pod uwagę różne czynniki.
Jednym z nich powinna być specyfika danego terenu. To, co w jednym miejscu jest
dobre niekoniecznie musi się sprawdzić w innym. Tutaj nie wzięto pod uwagę
specyfiki Śląska, gdzie zagęszczenie linii i kłopoty związane z ich utrzymaniem
(choćby ze względu na szkody górnicze), ilość masy załadunkowej, ilość
przewozów oraz tranzytów w pełni uzasadnia (właśnie ze względu na dobre
zarządzanie) utrzymanie ilości zakładów w niezmienionym stanie.
6.
Bezsensownym
wydaje się posunięcie, jakim jest zlikwidowanie ZLK Tarnowskie Góry w momencie,
kiedy największy przewoźnik i nasz klient, jakim jest Cargo, dostosowując własne struktury, swój zakład
umieścił właśnie w Tarnowskich Górach.
7.
W
naszej spółce w ostatnim czasie wprowadzono kilka nowych systemów
informatycznych, dopiero, co zaczęły funkcjonować i znów trzeba je będzie
zmieniać tracąc przy tym tzw. gwarancję, wykupywać nowe licencje, budować od
nowa serwerownie. I tak kolejne miliony złotych pójdą w błoto itd., itd.
Biorąc to wszystko pod uwagę nasza
opinia jest negatywna i wyrażamy stanowczy sprzeciw, nie zgadzając się na
proponowane zmiany. Jednocześnie wnioskujemy (widząc po proponowanych zmianach,
że pieniądze w spółce jednak są) o wystąpienie do pracodawcy o wdrożenie,
poczynając od 01.09.2009r., systemowego wzrostu wynagrodzeń w kwocie 1000 zł na
zatrudnionego.
Poniżej zamieszczamy argumenty
uzasadniające istnienie Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach:
Gęstość linii kolejowych i specyfika pracy na Śląsku
powoduje konieczność pozostawienia ilości ZLK w tym regionie w niezmienionym
kształcie. Masa załadunku i przewozów to około 50% tego, co przejeżdża przez
resztę spółki. Przy zmniejszeniu ilości zakładów wzrosną kłopoty związane z
zarządzaniem, co może spowodować utratę klientów, na co spółka pozwolić sobie
nie może.
Odnosząc się już do samego Regulaminu Organizacyjnego i
braku w nim ZLK Tarnowskie Góry wyrażamy oburzenie i zdziwienie taką decyzją,
ponieważ trudno znaleźć dla niej uzasadnienie. Natomiast, biorąc pod uwagę
wszystkie uwarunkowania i to, co miało być wyznacznikiem do tworzenia nowych
ZLK, to wszystko wskazuje na to, aby ten zakład pozostał.
To
tylko część argumentów uzasadniających i przemawiających za tym, aby istniał
Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach. Mamy nadzieję, że zostaną wzięte
pod uwagę.
Z poważaniem